مجموع نظرات: ۱۵
شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

صف‌های مقابل مرغ‌فروشی‌ها در تبریز این بار به صف‌های طولانی‌تر برای خرید زولبیا و بامیه و چالشی برای شیوع کرونا مبدل شده‌اند.

صف زولبیا

به گزارش همشهری آنلاین، تهیه شیرینی به‌ویژه زولبیا و بامیه و همچنین حلواهای محلی یکی از عادت‌های غذایی مردم در ایام ماه مبارک رمضان است، اما امسال با وجود شیوع کرونا این اشتیاق به خرید بیشتر شده و منجر به تشکیل صف‌های طولانی مقابل تعدادی از قنادی‌های تبریز شده است.

شهروندان تبریزی که تا چند روز قبل صف‌های طولانی خرید مرغ را شاهد بودند با افزایش گوشت مرغ در بازار و حذف صف‌های خرید مرغ، این بار صف‌های طولانی‌تری را مقابل  قنادی‌های بزرگ تبریز می‌بینند.

مدیر یکی از این قنادی‌های بزرگ تبریز در جاده ائل‌گلی که مایل به اعلام نامش نیست، به همشهری آنلاین می‌گوید: از مردم می‌خواهیم تک‌تک و با ماسک داخل مغازه شوند، اما یک ساعت مانده به افطار عملاً کنترل مشتری‌ها سخت می‌شود و داخل مغازه با ازدحام زیاد مردم روبه‌رو هستیم.

وی ادامه می‌دهد: خود ما و کارکنان هم از این وضعیت گله‌مند هستیم، چراکه خطر ابتلای کارگران به کرونا وجود دارد، اما این موضوع را با هیچ دستورالعمل اجباری نمی‌توان اصلاح کرد و از طرفی اگر برخورد تندی با مشتری‌ها داشته باشیم به زیان خودمان و کاهش فروش در ماه‌های دیگر است.

صاحب یک قنادی دیگر در خیابان شریعتی تبریز از نوبت‌دهی فروش زولبیا و بامیه و حلواهای سنتی خبر می‌دهد و بیان می‌کند: برای به وجود نیامدن ازدحام، شیرینی‌های ویژه این ماه را از صبح آماده می‌کنیم و به مشتری‌ها نوبت می‌دهیم.

وی تأکید می‌کند: ولی متأسفانه باز هم عده‌ای رعایت نمی‌کنند و حتی ماسک هم نمی‌زنند و تأکید دارند که حتماً شیرینی داغ به خانه ببرند.

کد خبر 597051

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha